::Jakel, Nagoya.. Last2 kat KAMDAR juga yang jumpa:: - Blog Eyzamiel

22.10.11

::Jakel, Nagoya.. Last2 kat KAMDAR juga yang jumpa::


Hari ni aku ade janji ngan adik aku, alang nak jumpa kat Jalan TAR... Nak temankan dia beli baju nikah.... sambil-sambil tu nak jugak cari baju untuk family pakai masa kenduri dia nnt....
aku dari Ampang naik LRT Star, alang pulak dari Universiti naik LRT Putra... So, kitaorg janji nak jumpa kat stesen LRT Putra...Janji ngan alang kul 10 kat sana... tapi, aku terlewat sikit.. dalam kul 10.15 baru sampai..Tengok-tengok, takde pun alang kat situ... aku call tak jawab... aku dah risau.. takut2 ade apa-apa jadi kat dia.. pastu, aku nekad, kalau kul 11 dia lom sampai, aku nak balik jer...
Dalam kul 10.40 dia call.. baru nak gerak dr umah.. rupa2nya, dia tertinggal fon kat rumah.. terpaksa patah balik untuk amik fon.. patut la lambat....

Bila alang sampai... kami gi makan dulu sebab dah pukul 11 belum sarapan lagi... makan roti canai jer kat gerai sebelah mydin... Dah kenyang, baru la bole teruskan misi utama...


Mula-mula.. aku pegi Jakel... memang dah ingat nak beli kat sini... tapi, rasa cam tak tenteram pulak nak pilih... Rimas sebab ramai sangat promoter yang nak layan.. sampaikan aku naik pening dan takde mood nak pilih.... pastu, kitaorang keluar jer dari situ....

Kedai kedua...NAGOYA..... jalan-jalan sampai atas.. pun takde yang berkenan.... pastu, gi MUAZ yang baru tu pulak.. ingat nak cari tudung.... pun x de yang berkenan... mula la kitaorg keluar masuk aked-aked yang ada... Ingatkan nak pg kedai yang aku biasa amik kain...tapi, disebabkan ada pasar malam,aku ngan alang terpaksa mundar mandir cari kedai tu.. bole tak jumpa pulak sebab kebanyakan kedai dah ditutup dengan gerai-gerai pasar malam....

Lama jugak la kami cari.. bila dah jumpa, tengok2 kedai tu dah tak ada... dah jadi kedai tudung (ker aku silap kedai? hi..hi.. tak tahula)...... Last choice yang tinggal....


Kami ke KAMDAR.... selepas meninjau-ninjau kat dalam tu.... Akhirnya, kami dapat cari baju Nikah lelaki ngan pompuan serta baju untuk family... kalau tau macam tu, awal2 lagi kami dah masuk situ.. takde la kami buang masa...
Tapi, kami ada pengalaman yang tak best kat sini...
Masa kami beli kain untuk baju family... promoter yang layan tu ok...peramah jugak.... masa nak beli kain nikah alang la mula pengalaman yang tak best tu.... alang panggil sorang promoter ni (melayu dan bertudung) minta potongkan kain... dia bole pulak cakap "suruh la dia tu (sambil tunjuk kat sorang lelaki bangla), dia tak ada kerja"... pastu, dia bole blah layan 2 orang lelaki yang baru datang....Bengang betul.... O.. kalau lelaki cepat jer kau layan... Alang pun gi la panggil bangla tu... dah la tak berapa faham.. kami cakap lain, dia faham lain.. nasib baik tak silap potong kain... Ok la, aku dah sentap kat situ... kali kedua, aku sentap ngan cashier (perempuan india) pulak... aku tanya, ade tak kain untuk lining baju... dia bole jawab dengan kasar dan muka masam (tahu la nak raya, tapi ko bukan puasa pun) "tak ada"... tak per, aku sabar lagi... pastu dia bole sound dengan kasar.. "kain ni semua berapa meter, macam mana potong ni".. mak ai.. menyirap la darah aku...apsal tanya aku pulak, bukan aku yang potong kain2 tu.... terus aku pun terangkan kat dia satu persatu kain2 tu dengan geram (tinggi jugak la nada suara aku time tu) padahal kat resit yang promoter tulis tu kan ade.. pastu, aku siap sound dia... Tak reti senyum ker?.... Dia macam tak puas hati ngan aku... hempas2 barang.. aku tunggu jugak, dia balas balik..kalau dia balas balik, memang jadi perang la kat situ... nasib baik dia diam....
Aku memang bengang sangat la tadi.... Nasib baik tak panjang cerita..... Dah habis kat Kamdar.. kami pun balik umah masing2....
Masa otw nak balik umah, singgah kedai beli nasik untuk hubby...Aku tau dia mesti makan megi jer kalau aku xde... Pastu, singgah kedai beli lauk untuk masak....
Sampai jer umah, tengok hubby dah cuci ngan sidai baju..siap dah kemas rumah.. bagus2.. lain kali bole tinggal lagi... ;)....

Badan pun dah penat, malamnya aku cuma masak sup ayam, tauge ikan masin ngan ayam goreng... Settle!

Pic: kredit to google

2 comments:

  1. tu la tu. derang ni layan pelanggan kadang cam gud gud je. tadi pun kekda nyampah gak ngan SA kat Sogo. poyoss.

    ReplyDelete
  2. kekda..
    eyza dulu pun pernah gak jd salesgirl.. lagi penat nal layan customer dengan macam2 karenah, tapi x de la marah ngan tarik muka masam kat customer... ni setakat gunting kain jer pun nak marah, padahal tak ramai pun customer kat situ... x paham.. kekda gi sogo ker? kalau tau leh jumpa kan? :)

    ReplyDelete