Walk For Health 2012 @ Putrajaya - Blog Eyzamiel

29.9.12

Walk For Health 2012 @ Putrajaya

Hari tu  kan,aku ada la baca kat Blog Salmi Khairil tentang Walk For Health 2012...  Rasa macam nak masuk... tapi, takut tak ada geng.. aku pulak baca petang 14hb9.. Dah balik dari opis pun... pastu, aku try la ajak membe2 melalui fb... diaorang ok jer.. tp, masalahnya tarikh tutup 15hb9.. sempat ke aku nak hantar borang? 15hb tu pulak hari Sabtu... mana nak cari mesin faks pulak... Erm... last2 aku cakap kat kawan2 aku kata x jadi la nak pg sebab tarikh hantar borang dah tutup... Ok, Fine....

Tapi, hari Selasa tu (18hb9), aku cuba2 jer call kat MICCOS... tanya bole pg la ke idak... Mula2 budak yang jawab tu kata dah x bole.. pastu, aku try la mintak jugak.. last2 budak tu bg.. tapi, dengan syarat faks segera n cuma 4 orang jer bole pergi... Yeay... hepi giler la time tu.. terus aku kumpul geng2 aku, isi borang dan terus faks.... Pastu, aku call balik ke sana.. nak tanya dah terima borang ke belum.... Budak tu cakap dah terima.. aku pulak, try lagi buat suara kesian.. mintak tambah membe lagi sorang... Nasib baik Approve!

Sepatutnya, kena pergi ambik baju kat opis diaorang mulai 24 hingga 28 September 2012.... Memandangkan opis aku ni jauh dr Putrajaya... terpaksa la aku mintak tolong PAP opis aku yang memang ade dokumen nak despatch ke sana tolong ambik... Nasib baik dia nak tolong... Dia pg hari Rabu... tapi, dia kata saiz yang kami mintak dah abis.. orang kat sana suruh pergi balik hari Jumaat... Tapi, bila PAP opis aku pg lagi smlm, still x ade.... aku pun dapat saiz kecik sikit.. muat.. cuma perut aku terserlah 'kebuntingannya'.. hi..hi..hi.. 

Pagi ni, cam biasa.. aku tumpang membe aku lagi.. sepatutnya kami pergi berlima.. last minit sorang lagi demam.. tinggal la berempat.... x per la.. janji projek 'on'.... Sampai jer sana... terus ke tempat pendaftaran untuk ambik Goodie Bag....


Beratur Untuk Goodie Bag....

Makan dulu.. nanti nak berjalan x de tenaga pulak.... 5km tu....

Ramai yang dah bersedia... tapi, masa ni belum rasmi lagi....

Semua disuruh ke belakang sikit... Untuk Acara Perasmian dan 'Warm Up'... ye la, kalau x Warm Up, nnt ada pulak yg kejang.....

2 Orang model telefon... hi..hi..hi...

Perasmian.... potong tali belon tu....

Budak2 ni..kipas Avon pun diaorang angkut jugak...

Bersedia untuk pelepasan....

Aik.. camne bole ada gambar pakcik ni.. konpius aku.... masa ni dah berlepas....

Moh kita berjalan....

Semua berjalan sambil bersantai-santai jer..... tetiba budak 2 orang kat belakang tu bole main kejar-kejar pulak....

Nasib baik masuk gak muka aku....

Belum separuh pun berjalan.... tapi dah penat... nasib baik ada air 100 Plus... Bertenaga balik..hi..hi..hi..

Penat macam manapun.. bergambar harus la kan....

Tinggal kitaorg berdua jer.. lagi dua, dah kat depan... kitaorg ni asyik berenti ambik gambar jer.... malas la diaorg nak tggu...

Dah nak sampai kat Dataran Putrajaya... Kena pusing kat Bulatan tu... ha..jangan ngelat....

Bukti...aku pusing bulatan tu betul2....

Semua tengah bersemangat pusing kat situ....

Dah patah balik... nak tuju garisan penamat....

Jangan risau.. kalau ada yg rasa nak pengsan.. Bantuan ada...

Berenti lagi.. kali ni kat depan Perbendaharaan pulak...

Nak jugak dia pegang air tu...

Alhamdulillah..dah sampai... ramai yang terus serbu gerai jual air.... haus giler...

Ben 10....  Masam jer muka dia... tp, bila bukak sarung kepala... Hensom mamat yang pakai kostum ni.. siap senyum2 lagi...

Chef Florence pun ada.. buat demo masak guna minyak kelapa sawit...

Seksi betul bibir dia...

Sesuai betul dua2 bulat....

Macam orang betul...

Mula2 aku pun sibuk gak beratur nak ambik belon.. tapi, bila pusing kiri kanan.. budak2 yang ramai kat situ.. terus aku bagi laluan kat diaorang..hi..hi..hi...

Pagi tadi pengacara yang kendalikan Majlis ni ialah Penyanyi NASH.. dah abis berjalan.. diaorang serah kat Rahim & Shiro (Raja Lawak)....

Cabutan Bertuah.. kitaorang tak tggu pun.. dah penat sangat.. terus je balik...



Aktiviti macam ni memang best... aku nak jadikan acara ni sebagai acara tahunan untuk aku.... Kalau tahun depan buat lagi... InsyaAllah, aku akan masuk.... Walaupun penat... tapi badan rasa fresh jer... tapi, kaki sakit... rasa cam nak pg memanjakan kaki kat SPA jer...

Notakaki: Abang J.... u x nak sponsor i urut kaki ke?



3 comments:

  1. Merah!!... fun. Tumpang ada org nak organise, yg lain boleh join.

    ReplyDelete
  2. Hey, I joined that activity too! Haha.. Your report on the activity is better than mine thought. :)

    ReplyDelete
  3. mm..chinta dah agak da..mesti eyza join ni..

    ReplyDelete