Hari kedua di Gold Coast Morib - Blog Eyzamiel

24.11.15

Hari kedua di Gold Coast Morib


Esoknya.. kami lambat sikit turun untuk breakfast.. bagi peluang orang lain makan dulu... 8.30 pagi baru kami turun.. orang ramai time ni.. tapi takde la sesak.. masih senang nak ambik makanan.. rezeki kami jugak sebab dapat meja dekat dengan tempat Buffet.. takde la jauh nak berjalan ambik makanan....

Banyak jugak pilihan makanan kat sini... Ramai yang suggest suruh try pancake.. aku dah la memang suka pancake.. breakfast kali ni aku langsung tak ambik nasi... untuk 1st round aku ambik pancake dengan puding roti.. dua2 favourite... Pancake tu mmg win.. sedap.. tak menang tangan chef tu nak buat.. cepat je habis...




Dah kenyang sarapan... kami jalan-jalan kejap kat pantai.. pastu terus nak gi waterpark...  gelang yang kita dapat untuk masuk waterpark tu jangan bukak.. so, bole la kita mandi 2 hari berturut-turut... tapi, memandangkan hari pertama aku tak mandi kat sini, kami masih simpan elok la gelang tu.... sampai kat pintu masuk, akan ada pekerja kat situ yang akan pakaikan gelang tu kat kita.. dah pakai gelang.. masuk dan bole la mandi-manda dengan riang gembira... 


Tengok dari atas pun aku dah teruja.. bila masuk dalam lagi la best... lagipun kat sini tak perlu pakai swimming suit.. pakai t-shirt pun bole masuk.. aku suka kolam renang konsep macam ni.. kalau yang pakai swimming suit tu rasa cam menyampah sebab aku takde.. hahahah..



Hubby Layankan je la kanak-kanak ribena ni nak mandi la.. bergambar la.. ye la.. besday girl women..





Aku tengok ramai orang naik gelongsor ni.. aku pun teringin la nak try...


Ready nak turun...


Masa ni dah nebes...


Gelongsor turun.. ada gaya tak?


Sampai je bawah.. terus berdebush.... sakit bontot aku.. dah macam dugong terdampar..  Tapi best... rasa nak buat lagi.. cuma kesian orang lain nak main dah tak boleh sebab banyak sangat air terpercik keluar... hahaha... *alasan sangat*





Dah puas berendam... naik bilik sambung berjakuzi plak.... pukul 11.50 baru kami keluar untuk check out.. sebelum tu sempat la bergambar dulu kat kawasan Hotel..


kat sini ada gambar untuk aktiviti yang pernah dibuat kat sini.. ada jugak shooting drama....


Hubby dah tunggu kat kereta time ni.. terpaksa la selfie je dengan si merah...


Alhamdulillah.. Best sangat sambutan Besday kali ni.. walaupun simple.. tapi best... setakat yang aku menginap kat sini.. memang tak mengecewakan.. semua aku puas hati kecuali tekanan air yang agak kecik.. tapi takpe.. kalau tak puas mandi.. terjun je kat pool.. gerenti cukup air...

InsyaAllah aku akan repat lagi datang sini... dan kalau korang nak pakej murah.. rajin-rajin la ushar kat groupun .. takpun korang direct je ngan hotel.. kekadang hotel pun ada buat promo... memang berbaloi..

Gold Coast Morib
PT 294, Kawasan Kanchong Laut, Morib Beach,
42700 Banting, Selangor Darul Ehsan,
Malaysia.



No comments:

Post a Comment