Buffet Makanan Penang di Hotel Holiday Inn Glenmarie - Blog Eyzamiel

27.8.15

Buffet Makanan Penang di Hotel Holiday Inn Glenmarie

Dah lama aku tak buat review makan-makan kan? Hari tu Emy ajak aku gi makan kat Hotel.... Aku pun memang takde hal hari tu... So, laju-laju aku pun bgtau Emi... Bole pegi... Aku ngan Emi antara orang terawal yang sampai.. Majlis start pukul 12.. tapi pukul 11 lebih kami dah sampai.. gigih tau....

Hotel Holiday Inn Glenmarie Kuala Lumpur  tengah adakan Promosi Makanan Penang... Ianya berlangsung di Kites Restaurant dari 15 Ogos hingga 30 Ogos 2015.

Ha.. memang berbaloi la aku pegi.. Makanan negeri aku kut.. kalau bukan aku yang promo sape lagi kan... Penang kan terkenal sebagai Syurga Makanan.. Macam-macam jenis makanan ada kat sini....

Aku suka dengan suasana dan cara susun atur dalam Kites Restaurant ni... tersusun, cantik dan selesa..


Sempena Promosi Makanan Penang tu... Chef Zaidi didatangkan khas untuk menunjukkan demo masakan Penang.. Laju je Chef tu masak .. teruja jap aku.. Chef Zaidi menggunakan produk dari Fissler dan Kyocera... 

 Menu pertama Chef Zaidi ialah.. Char Koay Teow Penang..


Ni adalah bahan-bahannya.. Simple je kan... 

 Tengok macam senang jer... Campak-campak.. 


Tara.. Dah siap.. Char Koay Teow Penang..

 Ok.. untuk menu kedua.. Chef  Zaidi masakkan Kurma Kambing... Kurma kambing tu siap dalam masa 20 minit je.. Percaya tak? Percayalah kerana ianya benar... hihihi.... macam mana boleh masak sekejap saja? Ha.. ni semua sebab Chef Zaidi gunakan Fissler Pressure Cooker ... kalau guna periuk biasa.. 2 jam pun belum tentu daging kambing tu empuk...


Yeay.. Dah siap... Kurma kambing...


Dan.. untuk menu ketiga plak.. Chef Zaidi buat Rojak Buah...

Untuk potong buah-buahan rojak tu.. Chef Zaidi guna Pisau Seramik Kyocera... Nampak macam pisau plastik.. tapi tajam nau nau.. cepat plak tu Chef potong...


Rojak Buah

Bagi penggemar makanan Penang.. Korang dah tak perlu pegi Penang kalau ngidam nak makan makanan Penang.. just pegi Hotel Holiday Inn Glenmarie jer... Hidangan Buffet hanya berharga RM88++ seorang dari 7 ptg hingga 10 malam.

Selain dari menu yang Chef Zaidi masak.. Kites Restaurant jugak menyediakan pelbagai jenis masakan lain yang memang membuatkan kita berselera dan kenyang... Jom layan antara menu2 yang sempat aku snap gambar ni..

Dekat sini... ada banyak pilihan desert.. dah la aku ni hantu desert.. memang puas la makan...















Ni antara makanan yang aku ambik... hihihi...









Tapi.. ada yang aku share ngan Emi tau.. bukan makan sorang.. kang korang kata aku ni buruk lantak plak... hahahah...


Terliur tak? kalau terliur.. Jom la singgah makan kat Kites Restaurant, Hotel Holiday Inn Glenmarie KL... Ingat tau... Promosi sampai 30 Ogos ni je.. sempat lagi ni.. jom cepat2 ke sana...

Lokasi Buffet : Kites Restaurant, Holiday Inn Kuala Lumpur Glenmarie
Tempoh Promosi : 15 Ogos - 30 Ogos 2015
Harga Promosi : RM88++ per pax
Waktu makan malam : 7 malam sehingga 10 malam setiap hari

Sebarang tempahan atau pertanyaan, sila hubungi :

Email : dining@holidayinnkl.com.my
Tel : +603 7802 5245


5 comments:

  1. huwaaaa kak eyza... teliuq aih....

    ReplyDelete
  2. Huaaaa! Temptingnya semua makanan.. kalau ena yang dicampak kat sini, tak tahu la nk ambil yang mana satu.. maybe penuh satu meja dengan makanan ena je.. ekekekek

    ReplyDelete
  3. banyak betul makanan yang ada....mmg kena kosongkan perut dulu sebelum nak makan ni....

    ReplyDelete
  4. memang best kalau dapat makan di hotel yang makanan yang sedap....

    ReplyDelete
  5. Assalam sis,
    aduuiiiilaaaaa
    asai tengok ja teringin sob3

    ReplyDelete