Setan kena ikat, diaorang ni pulak jadi SETAN! - Blog Eyzamiel

30.6.15

Setan kena ikat, diaorang ni pulak jadi SETAN!



Ya Allah.. Berderau darah aku bila baca whatsapp adik bongsu aku kat group family tadi... Dia baru lepas kena samun... Allahahuakbar.. selepas kejadian umah family aku kena rompak dulu.. aku harap sangat kejadian buruk macam ni takkan jadi lagi kat family kami... Tapi, hari ni jadi lagi kat adik bongsu aku...

Adik aku kerja Cikgu Tadika dan memang dia akan keluar awal sbb tadika tu ada Nursery sekali.. Kena datang awal sebab ada parent yg hantar anak pagi-pagi sebelum diaorang pergi kerja.. Dekat je rumah sewa dia dengan Tadika... bole jalan kaki je.. selalu tak ada apa2.. hari ni, benda nak jadi... selalunya dia jalan berdua ke tadika tapi pagi ni dia terlewat sikit.. yg lain dah pergi.. terpaksa dia jalan sorang2.. Tak sangka plak penyamun tu dok ada kat situ... Adik aku kata, 2 orang naik motor.. n diaorang letak parang kat leher dia... n adik aku pun terpaksa serahkan barang-barang dia semua.. dari nyawa melayang, baik la bagi...

Sekarang ni dia kat Balai Polis.. Buat report.. nasib baik adik ipar aku ada.. terpaksa la adik ipar aku el.. bawak adik bongsu gi settle semua...

Dan kat balai tu jugak, ada sorang abg ni pun buat report.. rupanya dia terlanggar penyamun tu... dan penyamun tu trs keluarkan parang dan hentak-hentak van suruh abg tu keluar... Abg ni takut trs gi Balai.. Beraninya diaorang.. Dah la menyamun di Bulan puasa... Adik aku kata Melayu yang samun.. Buat malu jer.. orang hari baik bulan baik ni buat amal ibadat.. diaorang pulak buat jahat.. setan kena ikat, manusia plak jadi setan.. kalau nak cari duit raya pun, jangan la dengan cara macam tu..

Zaman sekarang ni memang tak boleh percaya.. patut la ramai orang belasah je kalau dapat peragut atau penyamun ni.. memang buat kita geram je... aku kalau tgk orang naik motor n nampak mencurigakan aku dah mula risau dah.. moga polis dapat tangkap penyamun tu dan kenakan hukuman yang setimpal... 


4 comments:

  1. eiii jahatnyeee!!! geram

    ReplyDelete
  2. Ya Allah... dasyat betul siap bawak parang bagai. Kurang hajar sangat perangai tu.. eiiii.. kita plak baca geram kan.
    Nanti Eyza google carik doa pelindung diri.. kalau nak keluar baca doa tu dulu. Moga kita selalu berada dalam lindungan Allah...

    ReplyDelete
  3. isyk...ngerinya...
    ustaz cakap, org yg dah biasa bergelumang dengan dosa, tak rasa beza ramadhan ke bukan... tu yg setan kena ikat pon masih buat jahat lg...

    ReplyDelete
  4. Ehh takutnya siap keluar parang bagai. Emi masa belajar dulu pernah hampir kena samun, tp alhamdulillah takde pape.

    ReplyDelete