Candle Light Dinner di Bora Ombak - Blog Eyzamiel

21.11.14

Candle Light Dinner di Bora Ombak

Kita rehat jap dari cerita Langkawi.. ni aku nak citer tentang Sambutan Besday aku hari tu.. #Throwback..

Besday aku tahun ni jatuh hari kerja.. malas la aku nak ambik cuti.. kerja lagi best.. dok umah pun bosan gak sebab hubby kerja.. Aku memang dah tau perangai laki aku tu.. dia ni bukan jenis yang romantik... sebelum-sebelum ni.. dia akan bagi duit.. pastu aku beli la apa yang aku nak.. sebab.. dia pernah beli hadiah kat aku masa anniversary yang pertama dulu... dia beli handbag... mahal gak la...tapi.. aku tak berkenan... tak kena ngan citarasa aku.. sejak dari tu.. dia akan bagi duit atau dia akan bayar apa yang aku berkenan.. tu la.. cerewet lagi.. memang non ado la dia nak buat surprise-surprise bagai... kekadang teringin jugak, masa hari besday ke anniversary ke.. datang jer opis.. tengok2 ada orang hantar bunga.. ala.. macam dalam drama tu..hihihi.. tapi, memang takde la.. sepanjang 13 tahun aku kenal dia.. baru 3 kali aku dapat bunga... First masa mula-mula kenal.. second masa konvokesyen aku n third masa Anniversary pertama.. pastu, memang dah tak dapat... nak buat macam mana.. terima la seadanya...

Takpe la.. walaupun hubby tak romantik.. yang penting dia ingat besday aku... Hubby ni senang jer.. dia siap cakap.. bagi bunga tak kenyang.. abg belanja sayang makan la... lagi kenyang... hahaha... macam mana la bini dia ni tak makin bulat.. asyik dok bagi makan jer.... So, tahun ni.. dia kata nak blanja aku Candle Light Dinner.. dia suruh aku pilih nak makan kat mana.. Tengok! aku gak nak kena bagitau... dia memang bukan jenis yang suka buat surprise.. aku ada cadangkan 2 tempat.. Bora Ombak ngan Flora Cafe.. Tapi, last-last kami pilih Bora Ombak sebab dekat ngan rumah.. lagipun hari kerja kan.. malas nak pergi jauh-jauh..nnt jammed..

Hubby serahkan kat aku untuk buat tempahan... mula-mula, aku ingat nak ambik pakej Candle Light Dinner.. yang tu harga RM 150.00 je satu couple.. tapi.. hanya boleh ambik menu yang ada dalam pakej.. terus aku tak jadi.. aku nak pilih menu sendiri.. Aku call buat tempahan jer dulu.. menu semua aku nak tengok kat sana sebab aku ambik ala-carte... pastu, kalau nak tambah setting meja untuk Candle Light Dinner.. pihak Bora Ombak cuma cas RM 50.00 satu table.. ok la tu.. tapi kena call dulu bagitau nak setting meja.. yang ni diaorang tak paksa pun.. nak ambik bole, taknak ambik pun takpe.

Dalam pukul 8 malam baru kami gerak ke Bora Ombak.. sebelum tu hubby singgah Tesco Ampang dulu.. beli kek.. beli 2 slice jer sebab nanti sape yang nak makan kek kalau beli banyak-banyak.. lagipun sambut berdua je kan... 

Masa otw tu hujan gerimis.. aku dah mula rasa macam.. ala.. x best la.. mesti semua tempat basah.... aku tak pernah pergi Bora Ombak ni.. so, aku tak dapat bayang macam mana.. aku ingatkan kat sana konsep terbuka takde bumbung.. :)


Sampai jer Bora Ombak.. aku tengok environment dia memang tenang.. cantik... macam kat Bali...


Pintu gerbang pun cantik.. kat tepi pintu tu ada gong.. kalau rajin ketuk la.. tu tanda nak umumkan ada customer...


Masuk jer dalam.. cakap kat waiter yang aku dah buat tempahan.. bagitau nama dan nanti diaorang tunjuk meja... Wah.. ni baru betul candle light dinner..


Menu dia pun menarik... ada western.. dan jangan risau.. nasi n tomyam pun ada tau.. bukannya makanan omputih jer ada kat sini.. ;)



Dah order semua.. kami lepak-lepak makan kek sambil berborak.. heaven sangat.. rasa macam zaman bercinta plak.. tapi masa bercinta dulu mana ada bercandle light bagai..



Aku pilih kek Chocolate Indulgence ngan Blueberry Cheese dari SR.. sedap.. 





Aku order air Lemongrass Chiller ( RM 6.90 ++) hubby plak order watermelon juice ( RM 6.90 ++ ) ngan Orange Juice ( RM 7.90 ++)... hubby memang.. kalau minum mesti akan order 2 jenis.. kalau kat rumah, aku memang akan bancuh sejag air untuk makan malam .. hubby sorang jer minum... aku kurang sikit minum air manis kalau kat rumah... 

Air serai tu, aku memang tak rekemen sebab rasa serai ngan air gula semata-mata.. aku pernah minum kat restoran Indonesia, sedap gak.. sebab dia campur Lemon.. yang ni ngak ada lemon yer.. :) tapi.. aku rekemen kalau korang order air buah.. memang betul-betul terasa buah.. pekat dan puas hati....


Chicken Chop ( RM 18.90 ++ ) hubby punya.. abaikan la rupa dia yang buruk tu.. hubby dah kuis2.. aku cakap.. jap! nak ambik gambar dulu.. hahaha.. sabar je la..


Ni plak aku order... Asmara Grilled Chicken ( RM 20.90 ++ ) rasa? ok la.. kurang kick sebab takde rasa pedas.. maklum la.. aku ni kan kuat pedas..


Crispy Chicken Wing ( RM 12.90 ++ ) ni sedap... rasa BBQ.. rekemen... sambil makan.. sambil dok borak-borak santai ngan hubby..


Malam tu.. orang tak ramai sangat.. sebab hujan kut.. 



yang paling best kat sini bila ada live band... diaorang siap pergi dari satu meja ke satu meja untuk nyanyi.. meja pertama dah tentu2 la meja aku.. diaorang nyanyi 3 lagu.. kita boleh request nak lagu apa.. tapi hubby kata ikut suka... haish.. aku baru ingat dia nak buat romantik sikit.. suruh diaorang nyanyi lagu Happy Birthday.. tapi.. nan hado.. hahaha.. budak-budak tu nyanyi lagu Teratai , Permata untuk Isteri ngan lagu apa ntah satu lagi.. tak ingat... rasa touching plak bila diaorang nyanyi lagu Permata Untuk Isteri.. ntah tak tau nape...


Diaorang ni memang sporting.. tambah2 budak yang dok belakang aku tu...


Bila aku ambik gambar, dia siap ke tepi sikit supaya gambar dia masuk sekali..


Suara pun sedap.. memang sesuai la lagu-lagu yang diaorang nyanyi.. Masa aku gi tu ada satu group macam mak-mak datin je gayanya.. siap mintak lagu-lagu dangdut.. bebudak ni nyanyi jer.. memang happening la..


Sambil layan lagu sambil makan aiskrim Banana Boat ( RM 10.90 ++ ) .. memang best la.. tambah2 pulak masa tu tengah hujan gerimis.. rasa cam kat Cameron plak.. eh.. mood berangan.. *mata keatas*


So far, aku suka ngan environment kat sini... memang rekemen untuk korang yang nak bercandle light dinner... makanan pun not bad.. pekerja peramah.. dan yang paling best.. Band nyanyi sedap.. :)


Last but not least... Mesti la kena ada gambar Besday girl women yang puas hati sangat..



Rating : Makanan ~ 7/10
               Suasana   ~ 9/10


Bora Ombak
G1, Persiaran Mamanda 1,
Ampang Point,
68000 Ampang,
Selangor.

03-42516303

Landmark : sebelah sport planet Ampang

18 comments:

  1. Happy birthday sis
    Luv the environment

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq.. Environment kat situ memang best.. sesuai la nak mood romantik2.. hihihi..

      Delete
  2. Ida pun xpenah pegi si bora bora nii hehehhe....... jauh bbenor ke ampang sanunnnn huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ida.. eyza pun 1st time pg.. sblm ni dok baca review ja.. ok la.. untuk environment... makanan so-so jer..

      Delete
  3. wah...seronoknya...belum berkesempatan lagi makan kat Bora Ombak nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lynn... nnt try la.. sesekali beromantika de amour plak..

      Delete
  4. Ehhh ada lagi rupanya Bora Ombak ni... dulu ada orang cakap dah tutup lah bagai... dulu kami selalu bawak family atau keluarga makan kat sini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada je..maybe hari tu tutup untuk renovation kut.. eyza ni baru 1st pegi..

      Delete
  5. Saya doakan sis dapat baby!! Amin!
    (baru nak komen, ternampak caption gitu) heheheeh..


    Macam romantik sgt jek tempat tu..
    sesekali rasa nak bawak suami ke tempat gtu, terjumpa pulak blog sis.. tq2!!

    Salam perkenalan :)



    Vitamin IbuCergas
    IbuCergas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Perkenalan..

      TQ doakan saya.. mudah2an.. Amin.. tu la.. sesekali kita buat kelainan sikit.. makan kat tmpt2 macam tu.. cari mood romantik..

      Delete
  6. Eyza happy birthday to you dear.. yg ke berapa nie???..ekeke.. btw cantik sangat Bora Ombak nie.. memang sesuai utk bercandle light dinner.. siap ada band kan.. ishh kalau dekat nak jugak try celebrate kt sana.. =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Farah.. yang ke 32 dah pun.. tapi tetap rasa mcm 22.. hahaha...

      ala.. lain kali Farah turun KL bole la datang sini... takpun roger eyza.. bole la lepak sesama.. :)

      Delete
  7. environment dia mcm best je,hehe...btw..happy belated birthday akak eyza syg,semoga dimurahkan rezeki dan dikurniakan cahaya mata.. amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Environment best.. makanan biasa2 jer.. tapi tak tau la kalau lauk pauk dia sedap.. hari tu k. eyza konon nak western.. tapi tak berapa kena ngan selera..

      TQ Onie.. InsyaAllah.. Amin.. mudah2an ada la rezeki kak eyza nnt.. ;)

      Delete
  8. Assalam eyza,
    lomantika de amour he3
    anyway epy belated b'day yer
    moga berbahgia hingga ke jannah & sentiasa dalam lindungan & rahmat Allah
    AMIN

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam..

      sesekali beromantika... :)

      InsyaAllah.. Amin..

      Delete
  9. Bora ombak memang cantik persekitarannya, pernah gi wedding kat sini, bestnya candle night dinner for bday, singgah sini eyza :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la.. suasana dia best.. romantik gitu...

      Delete