Makan Kenduri di Dewan Perdana Felda - Blog Eyzamiel

28.8.14

Makan Kenduri di Dewan Perdana Felda

Sabtu minggu lepas aku dapat jemputan kenduri kawen.. Membe opis.. dia buat kat Dewan Perdana Felda... Meriah sangat.. Aku gi ngan hubby, achik ngan Ida..Pukul 6.30 aku gerak dari rumah sebab nak singgah HUKM dulu.. nak lawat membe opis aku masuk wad..Pastu terus gerak gi Dewan Perdana Felda...

Awal plak kitaorang sampai..membe2 lain langsung tak nampak muka lagi... whatsap diaorang.. ada yang kat rumah lagi.. so, aku n gang masuk la dulu.. masa nak masuk, nampak membe aku datang.. so, kitaorang masuk la sama-sama.. sampai kat kaunter.. check dulu nama untuk tahu table mana.. ok, dah dapat.. terus masuk..


Acara wajib mestila bergambar dulu.. Tema malam tu Batik, Baju Melayu dan Tradisional...tu yang hubby terpaksa pakai baju melayu malam-malam.. kalau tak, jangan harap la dia nak pakai... tapi.. aku agak frust sebab baju aku ngan hubby tak sama kaler.. sebab apa? panjang citernya.. hahaha.. 


Masuk dalam.. kami dapat tingkat atas.. yeay.. bestnya.. tempat kami memang stategik..menghadap terus ke pelamin.. privacy dan yang paling penting dekat dengan tempat persalinan pengantin... tak la sesak macam kat bawah.. selesa giler la tempat kami....

Majlis ni memang Grand... Biasa la majlis protokol.. mula2 ketibaan pengantin.. bacaan doa.. merenjis dan pastu baru bole makan... Ada jugak artis jemputan...ramai gak la... tapi yang paling aku suka ialah Haziq AF tu.. suara  dia memang sesuai menyanyi lagu-lagu untuk kenduri kawen..sedap..


Kami dapat meja no 98.. sementara tunggu membe yang lain sampai.. bergambar la lagi....


Makanan pun sedap...Ada rendang daging, ikan sweet sour, udang galah butter, dalca, kari daging ngan ayam berempah... desert plak ada aiskrim tapai.. first time aku rasa.. sedap gak la..puas makan sebab lauk berlambak-lambak..tu pun, banyak lagi lauk kat meja kitaorang.. semua dah tak larat makan.kenyang sangat-sangat...

Pengantin perempuan tu la membe opis aku... tak sempat pun jumpa ngan dia sebab dia sibuk.. masa aku datang tu aku ada nampak kereta TV3.. maybe nanti masuk rancangan Nona atau Mahligai Cinta kut.. agak-agak aku la sebab ada orang interview dia..Aku suka sangat ngan baju dia.. Cantik...


Dah makan kenyang.. sambung bergambar...


Kami lagi..hihihi...


Selesai majlis.. terus nak balik.. semua dah mengantuk.. maklum la dah makan kenyang..hihihi..


Doorgift.. Macaron..

 

Aku suka photobooth kat wedding ni.. diaorang tangkap gambar..sekeping lekat kat guestbook dan sekeping lagi dia bagi kita untuk kenang-kenangan.. kalau korang nak tengok gambar-gambar yang lain.. korang terjah je FB Rosebay Creative PHOTO BOOTH..


Gambar yang diambil kat Photobooth.. memang happening.. Frame gambar tu pula sebenarnya kad kawen dia..kiranya kad ni 2 dalam 1.. habis kenduri bole buat frame gambar.. tak la membazir...

Untuk Cik Kiah.. eh.. pasni kena panggil Puan Kiah la.. Selamat Pengantin Baru untuk awak n suami..Moga berkekalan hingga ke Jannah.. Amin..

4 comments:

  1. cantik baju! kimono kebaya ke tuuu????

    ReplyDelete
  2. Macaron...adoiii tertiba teringin nak makan..huhuhu

    ReplyDelete
  3. cantik baju akk...selamat berbahagia kepada pengantin

    ReplyDelete