Pekasam Daging Yang Sedap - Blog Eyzamiel

21.7.14

Pekasam Daging Yang Sedap


Selalunya kan.. kalau bulan puasa.. mesti ada stok ikan masin ngan telur masin kat rumah aku.. kalau takde, ikan pekasam pun takpe..bukannya apa.. kalau sahur aku ngan hubby memang suka makan simple-simple jer.. goreng jer pekasam..pastu buat sup telur n sambal belacan..heaven rasanya...

Tapi, hari tu, aku ada tengok kat fb.. ramai dok citer tentang daging pekasam.. aku pun nak try la.. whatsap ngan akak yang jual tu... rupa-rupanya, dia dok dekat jer ngan umah aku... terus aku pergi ambik kat rumah dia... mula-mula aku order 3 bungkus... sebungkus RM 10.00.

Balik rumah, potong daging kecik-kecik..Goreng bawang besar dengan cili api, pastu masukkan daging sekali ngan beras tu.. goreng garing-garing.. sedapnya..memang boleh makan bertambah-tambah la.. Pastu, citer kat membe-membe opis... ramai pulak yang order..repeat order kali kedua 14 bungkus..tu pun ada yang tak dapat...

Ni pun, membe-membe aku nak order lagi..sedap sangat la tu.. aku just tolong ambikkan jer..tak ambik untung pun.. tapi, bila tengok banyak sangat permintaan..macam nak buat bisnes jer.. hahaha.. untung-untung bole glamer macam Kiah Pekasam tu..hihihi..

2 comments:

  1. orang tu dok area mana erk?teringinnyaaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. area cheras.. nak mintak pos pun bole.. nak no fon dia ke?

      Delete