Cabut Gigi - Blog Eyzamiel

18.4.14

Cabut Gigi

Dah banyak hari sebenarnya gigi aku ni buat hal.. asal malam jer x bole tido sebab sakit sangat-sangat... tp, aku still rilek.. x nak pg klinik gigi... tapi, malam rabu hari tu.. sampai pkl 2 pagi aku x bole tido.. berapa kali aku asyik pg gosok gigi ngan kumur listerine.. still x jalan... nak tak nak, terpaksa la serah diri gak kat Dr gigi.... hihihi..

Hari Khamis pagi.. siap-siap pakai baju kerja..ingat nak masuk opis lepas jumpa Dr...dah siap terus pg klinik.. depan rumah jer.. so, bole jalan kaki.. tapi.. aku still mengada nak hubby teman.. nasib baik hubby layan jer.. padahal, pagi tu dia ada meeting pkl 10 pg... bertuah punya bini..hahaha... 


Klinik Pergigian Cheras...
 Masa aku sampai ni, dah ada lebih kurang 6 orang yang dok tunggu.. aku dapat no 3607 .. maknanya aku org ke7 la...

No Saya.. :)


Aku ingatkan kat KK ni bole guna e-GL.. aku pun xde la amik GL dari opis.. bila sampai kat kaunter.. aku pun tunjuk la pas jabatan.. tapi, budak kat kaunter tu kata x bole.. nak GL jugak... kalau x, aku kena bayar seringgit.. xpe la, nak buat macam mana.. seringgit je pun..bayar la...

Muka cuak nak jumpa Dr Gigi
 Dekat sejam gak aku tunggu, baru no aku naik... aku dapat Dr Perempuan Chinese.. Cantik dan lembut jer orangnya... Dia kata gusi aku yang ada masalah.. dia suggest buat rawatan akar.. tapi, kena buat 3 kali.. aku ni kan jenis penakut sikit kalau jumpa Dr banyak kali... pastu, aku tanya la kalau nak cabut je gigi tu bole x? Dr kata bole je kalau aku nak... erm.. bincang ngan hubby.. dia kata cabut je la... aku cakap kat dr.. cabut jer.... Dr. suntik ubat bius... pastu, aku kena pg bayar lagi seringgit sebab nak cabut pulak... so, total 2 ringgit.... murah la ni.. kalau kat swasta, maunya satu gigi dekat 70 ringgit...

resit bayaran gigi aku...
 Untuk bagi ubat bius tu berkesan dulu baru cabut.. DR suruh la aku gi kumur dan tunggu dulu kat luar... dalam setengah jam (agak-agak aku la).. baru DR panggil.. nebes gak la time tu.... tapi tawakal je la.. daripada dok sakit je malam-malam..kan susah... Mula-mula masa DR tu nak cabut, aku rasa la sakit sikit.. pastu aku siap angkat tangan lg cakap sekejap..lawak betul time ni.. DR pun mcm cuak jer tgk aku.. Dr nak tambah dos ubat kebas, aku plak x nak.. nak cucuk tu pun aku takut gak.... (aku ni nama je kerja bawah Kementerian Kesihatan tapi amatlah penakut jumpa Dr ngan jarum..hahahah..)

Dr tu lembut je cakap ngan aku.. Dia kata dia akan buat pelan-pelan dan kalau aku rasa sakit nanti angkat tangan dia berenti... Alhamdulillah, pastu, x sakit.. tengok-tengok dah cabut pun...

Muka baru lepas cabut... x sakit tapi bila tgk hubby terus rasa touching..
dah lepas cabut tu... tunggu jap kat luar sebab DR nak tulis MC...sebab dah lambat, terpaksa la hubby mesej semua orang bgtau meeting postpone ke hari Jumaat sebab nak teman bini dia yang manja ni...

MC saya...
Aku dapat MC jer.. ubat xde.. aku minta ubat tahan sakit.. Pembantu Pembedahan Pergigian tu cakap yang makan panadol jer.. tapi, masalahnya..panadol pun xde kat rumah aku.... malas la nak mintak... balik umah, hubby amik kereta nak pg kedai.. aku pun sibuk jer nak ikut sekali sebab aku takut nak naik lift sorang-sorang..sebab lift tu selalu buat hal...bukan takut apa, takut lift tu berenti, pintu x bole bukak...aku sorang-sorang kat dalam tu.. x ke naya...Hubby pergi kedai beli panadol, minyak cap kapak ngan ayam sebab nak buat bubur... mula2, hubby nak bl bubur MC'D jer.. tapi, aku x nak sebab aku tak berapa suka dengan bubur tu sebab ada rasa minyak bijan.. aku ni alergik sikit kalau ada minyak bijan... spoil mood nak makan...

2 penyelamat bila cabut gigi...
Balik rumah, aku bgtau resepi..hubby pun masak la bubur ayam kat aku.... licin gak la aku makan..

Bubur ayam versi hubby.. walaupun nampak kosong tapi sedap.. sebab dimasak dengan kasih sayang kut.. hahaha.. ayat poyo je kan..
Pastu, telan ubat.. yang bestnya... lepas makan ubat..aku tak tido pun..hubby yang tido... sapa yang sakit sebenarnya ni kan? dalam pukul 1.30 ptg aku kejut hubby sebab dia ada meeting lain pulak pukul 3 ptg.. hubby gi meeting, tinggal la aku sorang-sorang sementara adik aku balik kerja..

Syukur sangat sebab cabut gigi kali ni x sakit.. aku pernah jugak cabut kat klinik kerajaan yang lain, sampai malam sakit siap kepala berdenyut-denyut.. kali ni, aku rasa mcm x cabut gigi jer.. memang terbaik la DR LOIS... Jasamu tetap dikenang...




2 comments:

  1. aaa... i pon takot jumpa doc gigi.... huhuhuhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan? Dr gigi la yang paling eyza takut.. jumpa Dr O&G pun tak takut mcm tu..hahaha..

      Delete