::Berjalan 10,000 Langkah Merdeka:: - Blog Eyzamiel

9.9.12

::Berjalan 10,000 Langkah Merdeka::

Hari ni aku join Program "Berjalan 10,000 Langkah Merdeka Seluruh Negara 2012".... Program ni anjuran Kementerian Kesihatan Malaysia... sebagai staff KKM yang prihatin, harus la aku pun join sekali.... Awal2 pagi aku dah keluar dr rumah.. kalau ikutkan perancangan, bas akan gerak dr opis kul 6.15 pg, tapi disebabkan ramai yang duduk jauh dr opis, nak sembahyang subuh dulu, kitaorang gerak kul 6.30 pg....

Muka segar bugar pagi-pagi...

Dalam bas.. ramai yang cakap muka kitaorang sama.. Sama ke?
Group kitaorang kena mula kat Hospital Kajang... sampai jer sana, rupa2nya dah ramai.... terus pg kaunter.. daftar dulu...



Group Hospital Ampang...

Disebabkan dr Hospital Ampang terlampau ramai, sampaikan kena guna kaunter Hospital Kajang....

Tengah menunggu untuk nyanyi lagu Negaraku, Lagu Selangor dan kami sedia membantu.....

Kita makan dulu.... kami dibekalkan dengan sandwich dan sebotol mineral.....

Anak kawan aku.. dia pun semangat nak jalan....

Permulaan pelepasan....



Ramai jugak yang datang 1 family....


Jalan kami memang Adventure... banyak jalan berbukit bukau.....


Kawan2 aku bersama anak masing2....
 Aktiviti ni memang memenatkan.. tapi best... mula2 aku mcm nak mengalah jer... tapi, bila kenangkan orang lain bole buat.. terus aku semangat nak habiskan.....


Muka hepi sbb dah nak sampai Hospital Kajang.....

Muka penat selepas sampai kat garisan penamat....

Aku berjaya habiskan 6.5 km dalam masa 1 jam setengah... Bangga tu....



dah habis semua... terus gerak nak balik Ampang.... aku naik bas UTAR....


Syukur sangat sebab aku berjaya habiskan 6.5 km ni.... harap2 lemak2 degil kat badan aku ni pun, bole la berkurangan... hi..hi..hi...

No comments:

Post a Comment