::AVON~Berjalan Untuk Kanser:: - Blog Eyzamiel

24.9.12

::AVON~Berjalan Untuk Kanser::

Sekarang ni aku suka melibatkan diri dengan aktiviti-aktiviti yang sihat..Al-maklumlah, nak turunkan berat badan aku yang semakin mencanak-canak naiknya.... Bila tau tentang Aktiviti berjalan Untuk Kanser anjuran AVON, apalagi... berkobar-kobar la aku nak join.... mentang-mentangla.. dah dapat habiskan  6.5 km tempohari... hi..hi..hi... berlagak betul la minah ni kan...

Untuk menyertai Program Jalan kaki ni... kami kena bayar sorang RM 40... pg jer mana2 Butik AVON... pas dah bayar, dapat la Goodie Bag ni.... 


Comel kan... teringat zaman dulu2.. bag macam ni mmg femes.....

Aku suka kaler T-shirt ni... menyerlah....

Selain dari T-shirt, ada macam2 barang jugak la dalam beg tu... X rugi bayar RM 40.00, sambil menderma..kita jugak dapat barang2....

Beg tu dah dapat lama dah sebab cuma kena ambik kat Butik AVON... tapi, program Berjalan Kaki tu di buat semalam.... kalau ikutkan plan, kami pergi berempat... tapi, last minit..sorang kawan aku sakit perut pulak.. tak dapat la dia join... tinggal la kami bertiga....


Aku yang paling berkobar-kobar sekali..pukul 6.20 pg dah terpacak kat lobi Hospital.. Padahal membe aku lagi 2 orang sampai kat Lobi pukul 7.00 pagi.... Adoi, penat aku tunggu sorang2 kat situ.....

Kalau ikut aturcara, program jalan kaki tu akan bermula pukul 7 pagi... laju jugak la kawan aku bawak kereta sebab kami dah lambat... tapi, bila sampai rupanya, baru nak berucap... Biasala, janji Melayu...


Nasib baik dulu hubby pernah kerja kat Perbadanan Putrajaya... Aku pun suruh je la membe aku parking kat situ... dekat sikit.....
 Sampai jer, tengok ramai yang pegang belon.. kami pun pergi la kat lori, nak ambil belon.. rupa2nya kena daftar dulu....

Untung cina belon ni... rasanya beribu-ribu jugak belon yanga ada hari tu....

Tengok, semua pegang belon....

Maria Tengku Sabri yang jadi pengacara hari tu....  meriah la kat situ dengan suara dia...

Lepas daftar... baru dapat no.... (masa aku balik, singgah kedai...pastu ada sorang pakcik tu tanya..ni no apa.... hihihi... Naper? nampak macam no ekor ke?)

Lepas dapat no.... kita sain dulu.. tanda sokongan....
 Disebabkan lambat lagi nak berjalan..kami pun jalan2 je la kat Booth2 yang ada kat situ....


Ramai betul orang time ni....

Lukis muka...

Macam2 bentuk ada.. tapi aku ambil reben kanser.... kata berjalan untuk kanser...mesti la kena tema kan...

Ada ramai artis hari tu..diaorang pun jalan jugak.. kalau x silap aku..ada lebih kurang 25 artis.... 

Scha ni cantik sangat bila tgk live... kesian dia, Awal kat Johor untuk MELODI..terpaksa la datang sorang2.....

Masa ni semua tengah semangat lagi..maklumla, baru pelepasan.....

lautan Pink....

Aku pun semangat sama la time ni....

Sepanjang jalan, ada orang pegang Banner kata2 semangat.... yg paling best ada jugak group Buskers hiburkan kitaorang... request jer lagu apa, nnt diaorang nyanyi..dahla, sore sedap... terhibur sangat...

Orang lain sibuk berjalan...kitaorang sibuk bergambar....

Nak tangkap gambar dekat ngan kuda.. tapi takut.. jauh sikit pun xpe la...

Dengan pokok pun bole bergambar....

Budak2 ni best..mmg sporting giler....

Akhirnya, setelah penat bergambar berjalan, sampai la jugak aku kat garisan penamat.. Yeay...

Loving couple... asyik berpegangan tangan jer... jeles i tau..hi..hi..hi....

malas la aku nak bergambar ngan artis.. ramai sangat yang kerumun....last2, aku jumpa artis ni.... kira bole la kan....


Dah habis bergambar, kami ke Booth pendaftaran tadi.. rupanya, diaorang ada buat game.. aku pun join la... 1 kumpulan 6 orang... kami kumpul2 ngan pengunjung lain, dapat la buat 1 kumpulan... kami main isi air dalam botol guna span.. ada 2 botol, kena isi sampai penuh.... Alhamdulillah..group aku dapat no 1...



Ni la hadiah main game tadi...

Cantik kan pinggan ni..lepas ni bole masak siakap 3 rasa..pastu hidang atas pinggan ni..baru cun....
Dah puas merayau kat situ... kami pun gerak balik rumah... Walaupun kaki sakit, tapi best.. puas hati la.. minggu depan ada lagi program berjalan ni.. kat Putrajaya gak.... kali ni anjuran MICCOS... nanti bila selesai program tu aku citer yer... Bye... Assalamualaikum...



4 comments:

  1. tak sempat nk daftar..bestnye rugi tak join..

    ReplyDelete
    Replies
    1. x per.. yang hari sabtu ni awak join kan? eyza pun join gak.. dah gi ambik t-shirt ke?

      Delete
  2. owah patut banyak kain rentang ni kat tepi jalan...
    aktiviti yang bagus ni..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la chinta.. best join aktiviti camni.. mggu depan ade lagi.. kat Putrajaya gak..

      Delete