::Aktiviti semalam:: - Blog Eyzamiel

15.9.12

::Aktiviti semalam::

Semalam aku kena pergi Jabatan Akauntan Negeri Selangor kat Shah Alam untuk ambik cek gaji Doktor... Biasa la orang besar-besar ni, lagi banyak duit, lagi x cukup.. asyik desak suruh cepat jer... nak tak nak, terpaksa la aku yang panjat Jabatan Akauntan tu.... Dah selesai ambik cek, haus la pulak.. singgah berenti kat 1 Food Court (dekat dengan UiTM Shah Alam) ... aku rasa kat Shah Alam jer yang aku jumpa ABC dia letak coklat cair.. kat tempat lain mmg x pernah jumpa... dulu, kedai ni kat depan Akuarium Shah Alam... bila tempat tu dah dirobohkan.. diaorang tukar kat sini pulak.. masa kat kedai lama, aku selalu la pg... tempat baru ni baru 2 kali aku sampai... Tapi, ABC dia memang mabeles.. kali ni, membe aku yang order ABC, aku pulak order cendol spesial.. Cendol ni pun sedap.. creamy jer sbb ade aiskrim vanila.......


ABC Spesial dan Cendol Spesial....
Lepas minum, terus tapau nasik dan pergi bank pulak.... Bank in kan cek Doktor tu... Pastu, terus gerak balik Ampang..... Sampai jer opis, ngam2 waktu rehat... makan dulu....pastu,membe aku nak gi Tesco Ampang... aku pun gedik la nak ikut jugak.. tak sempat duduk, terus gi Tesco pulak.... lagipun aku nak singgah KK Home.. nak beli hadiah untuk membe opis yang tak dapat hadiah masa jamuan besday hr tu sbb ada masalah teknikal....  settle beli hadiah, terus ke Tesco.... Kitaorang berpecah, dah settle urusan masing2... kitaorang lepak kat Secret Recipe... membe aku jer makan.. aku masih kenyang lagi....


Si Ida ni la yang ngidam nak makan SR.. macam2 dia order....

Aku sekadar temankan diaorang jer...

Banana split yang memang sedap bangat.. pisang dia lemak manis gitu....
Habis makan, terus balik opis..... sibuk cari kotak pulak sebab nak packing hadiah... dah siap packing, terus suruh bos aku bagikan hadiah tu dekat Kak Ayu...


Hadiah 'terlewat"....
Bila dah settle bab bagi hadiah, bab gambar lom jugak settle.. biasala kitaorang.. gila kamera... terus sambung posing....









Ok, settle aktiviti aku untuk sehari ... Hari ni pulak ada banyak jemputan Open House.. tapi x tau lagi nak gi ke tak...

Last But Not Least, SELAMAT HARI MALAYSIA YANG KE 49.. Semoga Negara kita terus Aman Makmur selamanya... Amin...

2 comments:

  1. Su su pun sukas sangat mkn ABC torpedo kat syn 2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. o.. itu kat seksyen 2 ker? eyza mmg tak tau sgt seksyen2 kat shah alam ni...

      Delete