::Salah Maybank, salah Celcom @ salah Aku?:: - Blog Eyzamiel

5.4.11

::Salah Maybank, salah Celcom @ salah Aku?::

Geram! geram! geram!...
ha tengok...
berapa banyak geram yang ade....
apa yang aku geram?
Aku pun tak tau nak geram kat Maybank2u ke @ kat Celcom...
Citernya camni...
pagi tadi, bila aku tgk baki prepaid aku...
rupa2nya tarikh dah abis semalam (bila dah kawin ni x heran sgt nak check2 kredit bagai)
aku pulak nak buat call... URGENT!
malas pulak nak turun beli kat lobi...
jalan yang terbaik dan terpantas adalah dengan membeli di...
MAYBANK2U...
aku pun dengan semangat kobar2...
bukak Maybank2u.... n beli kat situ.....
bila dah settle semua....
aku pun tunggu mesej mengatakan dah reload....
tunggu 5 minit.... tak de..
10 minit pun tak ade.....
1 jam pastu pun tak der jugak..
alamak! dah la urgent... naper x masuk2 lagi....
aku pun terus call Maybank....
dia cakap nnt dia bgtau Celcom...
dan Celcom akan masukkan dalam tempoh 24 jam......
kalau tak der, nanti maybank akan refund balik dalam tempoh 14 hari...
mak ai.. lamanya....
last2 terpaksa gak guna phone opis....
lagi cepat......
sampai sekarang, kul 2.25 petang... still x masuk lagi...
Hampeh tul....
kalau dalam 14 hari lom masuk balik duit aku...
aku kena call lagi la Maybank...
Korang rasa salah sapa?
ke salah aku sbb malas nak pg beli sendiri? hi..hi..hi...

p/s: macam la harga prepaid tu juta2..tapi aku x kisah.. aku nak balik duit aku....... :)

eyza

8 comments:

  1. samalah mcm kes hubby umie tp dia guna cimb..mcm byk lak prosedurnya...tp alhamdulillah..dalam masa 24 jam lepas call dia dah masukkan duit tu balik...

    ReplyDelete
  2. salah mereka dan keluarga mereka..hihihi

    ReplyDelete
  3. hahahhaha...lawak tu la, ni kes malas la ni kan. biasa la tu time2 urgent pasti ada je yg jadi masalah

    ReplyDelete
  4. chinta selalu terkena macam tu...x tahu nak salah kan sape...ale2 burn mcm tu je hehehe..eyza x semestinya nak tunggu berjuta2 baru kita nak tuntut...tu duit kita kan..

    ReplyDelete
  5. umie...
    tu la kkdg perbankan internet ni memudahkan.. tapi bila jd camni dah menyusahkan pulak.... sampai skrg eyza x dpt pun reload tu...

    eimma's....
    hi..hi..hi...

    ReplyDelete
  6. azian...
    tu la pasal.... lagi nak cepat, lagi la mcm2 masalah.... ingatkan x nak la guna fon opis utk keja personal.. last2 kena gak guna... :)

    chinta...
    ye ker? eyza baru 1st time kena.... nak buat mcm mana... terpaksa la pejam mata.... betul tu.. walaupun puluh ringgit jer, tapi dah hak kita kan.... tapi kalau dah dia x nak bg, nak wat camne, redha jer la...

    ReplyDelete
  7. eyza, eka amik kat anjung amie...kat parit buntar.sempadan perak.tp ada branch lain.cer buka website ni http://www.anjungamie.com/

    ReplyDelete
  8. eka...
    tq yer.. cam jauh sikit ngan umah eyza.. umah eyza area sg. dua... tapi mekap dia ngan baju semua cantik2... mahal x pakej kat situ?

    ReplyDelete