::Apam Suri:: - Blog Eyzamiel

11.4.11

::Apam Suri::

Petang tadi ade meeting kat opis aku...
Aku pun x pasti ade meeting apa...
maybe meeting bos2 jer kut...
masa aku nak gi toilet, aku lalu kat tempat hidangan minum petang diaorg..
orang katering tgh hidangkan kuih....
nampak cam sedap je...
aku pun x tau nama kuih tu kuih apa....
tapi aku asyik terfikir-fikir jer nak makan kuih tu (siannya aku kan.. ngalahkan org ngidam..)
balik tu aku citer kat hubby...
tapi hubby pun x tau nak cari kat mana sebab aku tak tahu kuih apa....
aku mcm frust la jgk... pastu aku ajak hubby gi beli burger pulak...
nak dijadikan citer.. burger kat tempat biasa aku beli tu x bukak pulak...
hubby bawak gi cari burger kat tempat satu lagi....
still x bukak lagi... apa la nasib aku.. semua tak bukak...
last2 hubby ajak gi beli kuih jer kat Nanding....
n bila sampai jer kat situ.. aku dah tersenyum-senyum kat hubby.....
sebab apa? sebab kuih yanga aku idam-idamkan tu ade jual kat situ....
Alhamdulillah... patutlah 2 kedai burger x bukak.. rupa2nya rezeki aku untuk makn kuih tu...
masa kat situ baru aku tau yang kuih tu namanya kuih apam suri....



kuih apam suri (pic dr mr google)

rasa cam x cukup pulak beli 2 hengget jer.. esok nak ajak hubby gi beli lagi..sedapnya....

Kalau nak duit lebih, jangan lupa klik kat sini yer...

7 comments:

  1. salam kenal..x penah dengar & makan apam suri..apom lenggang & apam balik tu biase la makan...nak kene carik ni..

    ReplyDelete
  2. ooo..apam suri ye nama kuih ni..kuih ni mmg sedap..tp jarang ada jual kat gerai kan..t jgn lupa beli untuk chinta sekali erk..kikiki..ngidam nih..

    ReplyDelete
  3. Yummy Mummy....
    mmg sedap... x puas mkn.....

    mama dhia...
    salam kenal... eyza pernah tgk tapi x pernah mkn n tak tahu nama.. eyza paling suka apam balik jagung tambah cheese.. bestnya.. (makanan yang berlemak mmg eyza suka, camne nak kurus) :)

    chinta...a'ah.. susah la nak jumpa.. eyza pun kebetulan jer.. rezeki... chinta.. camne nak hantar? jauh.. :)

    ReplyDelete
  4. nampak macam apam lenggang...

    apam suri nie dalam di ada inti ke??

    ReplyDelete
  5. deqlis..
    dalam dia ade inti kastard.. ade jgk yang buat letak kastard + jagung... lagi sedap...

    ReplyDelete
  6. deqlis..
    dalam dia ade inti kastard.. ade jgk yang buat letak kastard + jagung... lagi sedap...

    ReplyDelete